Tanssin poluilla tunnelmia -osa 4

Opinnäytetyöni virtuaalisten työpajojen toiseksi viimeinen tunti oli tänään. Katso mistä on kyse ensimmäisestä kirjoituksesta: Tanssin poluilla -tunnelmia osa 1 (avautuu uuteen ikkunaan). 

Tärkeintä on luoda hyvä, vuorovaikutuksellinen ja salliva tunnelma! Muistin sen taas tänään ja tänään me onnistuimme siinä. Ehkä minua auttoi ja ohjasi se, että tunnin teemana oli "yhdessä". Miten se tunnelma sitten syntyy? Tässä jotain taikasanoja, jotka auttoivat minua tänään:

- läsnäolo, rauha, hymy

- tuttujen harjoitteiden toistaminen ja varioiminen uusin tavoin

- suuren harjoitemäärän sijaan muutama, joihin keskitytään enemmän

- osallistujien ideoiden huomaaminen ja esille nostaminen

- antamalla jokaiselle mahdollisuuden tulla näkyväksi

- virtuaalisessa ympäristössä erilaisten teknisten konstien hyödyntäminen:

    - osallistujien laittaminen vuorotellen spotlightiin eli kullekin oma tähtihetkensä

    - kaikilla kamerat päällä 

    - ohjaajalla ruudun jakamista mahdollisimman vähän, sen sijaan kamera päällä 

    - galleria-näkymän hyödyntäminen, ohjaaja pysyy hyvin kartalla, mitä minkäkin kameran takana              tapahtuu

    - hassuttelua lähellä kameraa :D

Tänään minulla ei ole paljon sanoja. Olen vain tosi tyytyväinen.

Hymyilet minulle, 
hymyilen sinulle. 
Ollaan tässä vain, jaetaan tämä energia,
ilon kipinöinä toisillemme.   

Päivän kysymys: Miten sinä luot hyvää tunnelmaa itsellesi ja toisille?

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Tanssin poluilla - tunnelmia osa 1

Kulttuurihyvinvointitaiteen puolesta (vieraileva kirjoitus)

Ruuneperi peri peri...